Pushing and Pulling

“For a child to be a motivated learner and to retain what he learns, his heart has to be in it.” —Nicole Malenfant, Early Childhood Education Techniques teacher.

I am a strong believer in finding the right balance between "pushing and pulling" when teaching young learners. At home or in school, there’s always that sweet spot between the two which will boost our children's confidence and motivation when learning. Let me dig deeper.

Do you remember when you were still young?...how you felt when your parents or teachers pushed you to do something?
Pushing can be helpful and it gives a proper direction to the learner. Many of us parents sometimes feel that pushing alone is the way to go. However, this shouldn't always be the case.

Kids naturally absorb more when they are included in the learning process. This is where
pulling comes in. Teaching is not a one-way street where the instructor spoon-feeds everything to a child. Interaction is key. Pulling and integrating the child's ideas into your lesson (or home activity) are invaluable to nurture their enthusiasm. This will make them feel that they are contributing to a team effort—and will help them retain the knowledge longer.

For example, imagine you are teaching your child the ABC's and vocabulary at home. The traditional way of doing so is to give them all the information you know and expect them to memorize it all. This may be effective for some children. However, ask yourself this: "Did I create a positive emotional attachment to this knowledge, so that it’s unforgettable for my child?"

Why not
pull from what they know and start from there. Ask them the words they know before you share your knowledge. See what learning activities they want to do before you roll out your own ideas. Then use that to make your teaching more fun and unforgettable for them. It's amazing how a good balance of push-and-pull can help you teach—and them learn—more effectively.

Try this out at home. I would love to know how it goes for you.

Remember: memories last when we have a role in making them. This directly applies to learning—you have to be emotionally attached to knowledge to really retain it strongly.

Brahm


「押すこと」と「引くこと」

「子供が意欲を持って学習し、教 わったことをしっかり覚えておくため には、関心を持つことが必須です。」
ニコール・マレンファント (幼児教育 技術教師)

小さな子供たちを指導する時、私は 「押したり引いたり」のバランスを上 手く取ることが大切であると強く信じ ています。家庭であれ学校であれ、学 習に対して子供たちが自信や意欲をぐ んと高められる絶妙なポイントがこの 「押し引き」の間に必ず存在します。 以下で深く掘り下げていきましょう。

皆さんは自分がまだ小さかった頃の ことを覚えていますか?親や先生に何 かするよう強いられた時、どのように 感じたでしょう?後押しすることが役 立つことも、学習者を正しい方向に導 くこともあります。私たちは親とし て、時に背中を押すことが唯一の方法 だと感じてしまいがちです。しかし、 実はそうとも限らないのです。

子供たちは学習の過程に参加するこ とで、自然により多くのことを吸収できます。ここが「引くこと」の出番で す。教育とは、講師が子供に手取り足 取り全てのことを伝えるだけの一方的 なものではありません。交流こそが鍵 なのです。子供の考えを引き出し、そ れをレッスン(もしくは家庭の活動)に 取り込むことは、子供の熱意を育む上 で非常に大切です。子供たちはチーム としての取り組みに貢献できたと感じ ますし、そこで得た知識を長く保って いられます。

例として、ご自宅で子供にアルファ ベットを教えているところを思い浮か べて下さい。親の持っている知識を伝 え、その全てを子供に覚えてもらうと いうのが昔ながらの方法です。実際に これが有効な子供たちもいることで しょう。しかし、自分に一度問いかけ てみて下さい。「子供が覚えたことを 忘れないでいられるよう、教えた内容 に前向きな感情の結び付きを作り出せ ただろうか?」

"子供たち"が知っていることを引き 出し、そこからスタートしてみるのはどうでしょう。親の自分が持っている 知識を共有する前に、子供が何か単語 を知っていないか尋ねてみて下さい。 そして自分自身の考えを披露する前 に、子供たちがどんなアクティビティ を望んでいるのか確認しましょう。そ うして子供たちの思いに沿って指導す れば、学習はもっと楽しく忘れられな いものになります。バランスの取れた 「押し引き」は自分が教える上でも、 子供たちがより効果的に学習するため にも、素晴らしい結果をもたらしてく れます。

ご自宅でもぜひ試してみて下さい ね。どんな結果になるか楽しみで仕方 ありません。

覚えておいて下さい。記憶というの は、作られる時に自分が関わることで 長続きします。そしてこれは学習にも そのまま当てはまるのです。何かを しっかり覚えておきたいと強く願うの であれば、感情的な結び付きが必須で すよ。

パスクアル・ブラム