Communicate in English like you are learning a new sport!

All over the world, people have varying levels of English. Different people have different access to different learning opportunities and facilities that can define their English level. However, it’s interesting to observe how sometimes individuals with a lower level of English can communicate better than those at a higher level.

How do they manage this!?

Sometimes, when we communicate in English, it’s not our English level but our attitude towards English which counts most. When I was teaching in Junior High School, I hung out with the seventh graders and even though their vocabulary was limited, there was never a dull moment. We all understood each other and enjoyed our time together. However, it was different with the ninth graders. They were more apprehensive and more focused on saying things the “right” way, than on just having fun and talking freely. Needless to say, the end results for these two groups were different. The seventh graders walked away from the experience feeling entertained, while the ninth graders seemed to treat it more like a task completed than something fun.

Our attitude towards English plays an important role. When we formally study English, we develop a mental image of what good English sounds like and how long it will take to achieve it. This can lead to us judging ourselves by this image and feeling bad if we think we don't measure up. We often dread making mistakes when we try to use what we’ve learned in order to communicate in the real world outside of a classroom.

Attitude is the key — a result-driven attitude. This is how people with a lower level of English and less formal education can often communicate better! They are more inclined to focus on two things: first, the person they are talking to; and second, the result. They are not obsessing on grammar or vocabulary, and they don't overthink: the simpler, the better.

When we speak in English, we should not fear being judged because of our mistakes. It’s more important to just do your best to somehow communicate and get the result you want. With enough experience, repetition and exposure, fluency will follow.

Of course, this may be easier said than done. Think of it this way: Imagine yourself learning a sport for the first time — for example, soccer. In your first few matches, the chances are you’ll have no clear game. You'll probably be just running around and kicking the ball all over the place. You’re likely to be mostly focused on the result, that is, to score! That’s what counts.

This is a great approach to communicating in English, too. Focus on the result you want — which is to get your message across. Don't worry about making mistakes and don’t let the details of the language overwhelm you. Imagine you’re trying out a new sport and just focus on the goal!

Mitz

英語でコミュニケーションとることは新しくスポーツを学ぶようなこと!

世界中どこをみても、人々の英 語のレベルは様々です。皆それぞ れ違う方法で、自分の英語力向上 を図るために学習する機会を作っ たり、そのような場を利用してい ます。しかしながら興味深いこと に、英語レベルが低い人でも、英 語レベルが高い人よりうまくコ ミュニケーションできることが 時々見られます。

彼らはどのようにしているので しょう?

私たちが英語でコミュニケー ションをとるとき、最も重要視さ れるのは英語のレベルではなく、 英語に対する姿勢です。私自身、 中学校で指導していた時、中学1 年生を指導していました。彼らの 語彙力は限られていましたが、退 屈な瞬間はありませんでした。お 互いに伝えたいことを理解するこ とができ、一緒に楽しい時間を過 ごすことができました。しかし、 中学3年生は違いました。 彼ら は、ただ楽しんで自由に英語で話 すということよりも、物事は「正 しい」使い方で伝えなければいけ ないという考えに焦点をおくよう になりました。言うまでもなく、 これら 2つのグループの最終結果 は異なりました。中学1年生は英 語を楽しいものとして経験しまし たが、中学3年生はただ作業に取 り組み、完了させたかのようでし た。

英語に対する私たちの姿勢は英 語を学習する上で重要な役割を果 たします。英語をきちんと勉強し ようとする時、私たちは正しい英 語とはどのようなものか、また目 標を達成するのにどれくらいの時 間を要するかイメージしようとし ます。こうすることで自分がどう したいのか判断し、基準に達しな いと思うとモヤモヤしてしまうで しょう。さらに、私たちは学んだ ことを教室の外の世界でコミュニ ケーションするために使おうと努 力しますが、間違えることを恐れ る傾向がよく見られます。

ここでの鍵は取り組み方です ̶ つまり即戦力になれる姿勢が大 切です。これが、英語力のレベル が低くても、しっかりと英語を学 習していなくても、より良いコ ミュニケーションをとることがで きるポイントです!このような人た ちは、次の 2 つのことに重きを置 いている傾向があります。まず一 つめは、誰と話しているのかで、 二つめは、その結果です。文法や 語彙力に執着せず、考えすぎずに 行動ができます。単純であればあ るほど良いのです。

私たちが英語で話すとき、自分 が間違えたからといって周りの目 を恐れてはなりません。自分の望 む結果をだすために、とにかくコ ミュニケーションをとろうと最善 を尽くす姿勢がより重要です。経
験を重ね、繰り返し取り組み、さ らに人前に自分自身をさらけ出し ます。そうすることで自然と流暢 さが身につきます。

もちろん、口では簡単に言えて も実際行動に移すのは難しいで しょう。

次のように考えてみてくださ い。たとえば、サッカーなどのス ポーツを初めて学ぶ自分を想像し てみてください。最初の数試合で は、自分の納得のいく試合ができ ない可能性がでてくるでしょう。 もしかしたら、ただ走り回って、 ひたすらあちこちにボールを蹴っ ているだけかもしれません。ほと んどの場合、結果、つまり得点を 入れることに集中するでしょう。 それが大切です。

この方法は、英語でコミュニ ケーションを取ろうとする際にも 優れたアプローチ方法です。あな たが望む結果、つまり自分のメッ セージを伝えることに焦点を置き ましょう。間違えることを気にせ ず、言葉の細かなニュアンスに圧 倒されないでください。新しいス ポーツに挑戦し、ただ目標に向か う自分を想像してみましょう!

ミッツ アルガタニ