“Perfect” is the enemy of “good”

“Perfect” is the enemy of “good”

Effective language learning requires overcoming your fear of making mistakes. In fact, you must realize that making those mistakes and learning from them is your key to real improvement. No matter how much you study alone or in a class, you’re never going to become anywhere near perfect. So if you’re thinking that you have to be really good before you go out there and create conversations, forget about it. It’ll never happen and you’re procrastinating.

Perfect is the enemy of good. Obsession with perfection holds back many Japanese learners of English leading to lack of confidence, fear of embarrassment and negative hypersensitivity to what should be welcome correction. Valuable opportunities to try using English are lost, and even avoided.

Nothing ventured, nothing gained.

Use your English anywhere you can with anybody you can. Don’t worry about having the ideal word all the time. In fact, put away the electronic dictionary. Smile, be positive and adventurous. It’s amazing how much you can communicate even with a limited vocabulary used creatively. Try your best knowing that you’ll make lots of mistakes. Stay vigilant to what works and what doesn’t and remember for the next time. Learning from a mistake made in a real conversation is far more powerful––and memorable––than learning academically. If someone is kind enough to correct your English, be positive and thankful. Do not feel like you failed and by no means should you take offense or they probably won’t offer you correction in the future.

Look forward to making mistakes knowing that learning from them will bring real improvement to your English in the fastest way possible.

「完璧」を求めて「良いこと」を逃す

効率よく言語を習得していくには、まず間違えることに対する恐れを克服しなければなりません。間違えから学ぶことほど上達への近道はないのですから。どんなに一人で、もしくはクラスで学習しようとも、完璧には到底近づけません。もしあなたが、どこかに出かけて行って誰かと会話をするためには、その時点でそこそこうまくなっていなければならないなどと考えているのでしたら、その考えは今すぐ捨ててください。そんなことでは、あなたが自分の英語に満足して誰かと話す機会を求めるようになることなど決してないでしょう。

つまり「完璧」を求めると「良いこと」を逃してしまうのです。英語を学ぶ日本人の多くは、自信の欠如や、間違いへの恐れ、また神経質になりすぎるなどして「完璧」を追い求めすぎてしまい、その結果、間違えて直されるべき機会を妨害されてしまいがちなのです。

冒険なしでは、得られるものはありません。

英語が使える状況にあるなら、最大限に利用してください。いつも「この言葉を使わなければ」とは思わないことです。電子辞書もしまってください。楽しむこと、積極的であること、大胆であること。限られた語彙でもクリエイティブに使えば、驚くほど会話は成り立つのです。英語を話していて、たくさん間違いをしてることに気づいてください。何が通じて、何が通じないのか、次回のためによく注意を払っていましょう。実際の会話の中でする間違いは、机に向かっている時にする間違いよりずっと強烈で印象に残るでしょう。もし誰かに親切にも英語を正してもらったら、常に積極的に、感謝して受け止めてください。自分はだめなんだ、とか、その人があなたを傷つけようとしているなど思ってしまったら、きっとその人はこの先あなたに注意してくれることはもうないでしょう。

自分が何か間違えてしまうこと、そしてそこから学べるのだということを楽しみに思えるようになったら、英語の習得へ最大の近道です。

ABCs with Small Children

ABCs with Small Children

In English Now’s adult classes we spend little time reading and writing. Most of our adult students already have these basics and, in fact, have probably spent too much time reading and writing English already, at the expense of speaking and listening.

The kids we teach, however, do need the basics of English literacy in order to be able to meaningfully study later.

We want to comfortably introduce small children to the alphabet. They do not understand “studying” as adults do and trying to force them to study will only get negative results. In fact, it’s probably best to forget the idea of “studying” entirely.

Introduce the English alphabet playfully with picture books and fun flash cards. Especially with very small kids, don’t worry about writing until after they’ve developed familiarity with the letters and the dexterity to write. Point out letters of the alphabet in their environment. Say the letter’s name and the sound it makes. Name words that start with that letter.

This should not be a solitary activity for the child. Leaving him alone with ABC blocks, picture books or Baby Einstein DVDs will NOT give him instant English. Learning English must be a fun activity enjoyed together with parents or other kids. This makes English a meaningful part of his social environment, and, if enjoyed, he’ll want to be a part of it.

Keep your alphabet work short and sweet at first. As the child grows, you’ll be able to do more and more. Progress to writing the letters and reading very simple books, focusing on the sound of each letter.

Above all, look forward to spending this time together with your child. This is the key to success.

小さなお子様とABC

English Now!
の大人のクラスでは、リーディングとライティングへ費やす時間は限られています。なぜならもう大人の皆さんは既にそういった基礎は習得されていますし、実際のところ、スピーキングやリスニングに費やされるべき時間を犠牲にしても、リーディングとライティングには時間を用いてきただろうと思うからです。

しかし子どもたちに関していえば、後々の英語学習のことを考えても、そういった読み書きの基礎知識の習得は必要不可欠なのです。

小さなお子様にできる限りリラックスして楽しくアルファベットを学んで欲しいと思います。まだ彼らは大人がするような「学習」を知りませんし、そんな中「学習」を強制することは、悪い結果しかもたらしません。実のところ、「学習」という観念自体、忘れて欲しいくらいなのです。

アルファベットを、絵本や楽しく遊べるカードなどを使ってお子様と一緒に見てみてください。特に小さなお子様に関しては、手が起用に動かせるようになるまではライティングのことは忘れていてください。生活の中でアルファベットが出てきたら、そのアルファベットを指差し発音してあげてください。そのアルファベットから始まる単語もいくつか教えてあげましょう。

これらのことをお子様一人では決してやらせないでください。ABCの積み木だけ彼の前に置いておたり、絵本やベイビー・アインシュタインのDVDを一人で見せておいても、瞬時に英語を習得することなどあり得ません。英語を学ぶことは、親御さんや友達と一緒に、楽しめるものでなければなりません。それが、英語を彼の社会環境の一部として意味を持たせることであり、楽しければ自ずとその一部に留まりアルファベットの勉強は、最初のうちは短くそして優しく、を意識してください。お子様の成長に伴い、量や時間を増やしていけるでしょう。それぞれのアルファベットの音に注意しながら、そのうちライティングや、簡単な絵本のリーディングなどを組み込んでみてください。

でも何よりも、お子様と共有できるこの時間を楽しもうとすることが、何より成功の鍵となるでしょう。