September 2017
Autumn is here…Back to basics!
09/09/17 Filed in: teaching kids
It’s autumn—when the new school year starts in much of the world. Now is a good time to review how to help our kids get the most out of their weekly classes at English Now!
So let’s jump right into the “basics:”
• Don’t miss classes.
Yes, this would seem to be obvious, but many kids do miss classes and it really does make a difference in retention and motivation. Try your utmost to get your child to class on time every week.
• Bring your child to class early, if possible.
We generally try to let the kids into the classroom about 10 minutes before starting time (except for the PreKids classes), so that we can check homework and give more personalized attention to the kids that need it most.
• Read the email report sent to the parents after each class.
See what was studied and confirm the homework. This will help keep you more connected to your child’s English learning.
• Make sure your child does his homework.
See that they do not rush through it or do it at the last minute. If there’s a lot or it’s difficult, then it’s probably better to split it over two or more days. Refer to the textbook if there’s confusion.
• After the homework is complete, have them read it to you out loud in a big voice.
This turns reading and writing practice into speaking practice. This is essential. All languages started out as spoken communication, and must be spoken to be alive. If you feel your own English is up to it, help your child if they need it. It can also be fun—and educational—to ask them to teach the material to you, and then let them correct you when you make mistakes.
• Practice phonics pronunciation with video.
Accurate English pronunciation is very difficult, so don’t feel bad if it’s beyond you now. Find “Jolly Phonics Letter Sounds (American English)” on YouTube. Have your child practice the phoneme pronunciation with it. Better yet…do it together! Video is important because you can see the way the mouth moves to make each sound.
• Help with handwriting.
Even if you don’t feel confident in your spoken English, there’s a good chance that you could really help your child with their handwriting. Please do—especially with younger children who are just starting.
• Sing our “Song of the Month.”
If you notice your child seems to like our monthly song, find it for them on YouTube. The lyrics are on our website. Let them sing it at home…or in the car…or best of all…TOGETHER!
• Read together.
Read both their textbook and—more enjoyably—English children’s books together. Make sure the books suit their age and level.
• Live a lifestyle which includes English.
This may be the hardest—but the most important. It means creating an environment with lots of English in it: posters, books, magazines, music, movies, TV, video, Internet, conversation—even foreign food. Interestingly, the focus doesn’t need to be entirely on English. An environment rich in the diversity of the many cultures of the world will spark overall curiosity and interest. This can really help motivate your child.
• Travel abroad.
Travel as a family to an English-speaking country. This will make English more “real” for your child. Make sure the trip is fun for them—not just museums and restaurants and shopping.
• Don’t expect or force your child to “perform.”
It’s natural for most children to associate English with their English classes—and to associate normal home life with Japanese. To them, it seems strange and can be stressful to be put on the spot to demonstrate their English in a normally Japanese environment. The way around this is to create that English-inclusive environment at home. That way, the child feels that English is just another part of home life—and is more likely to use English at home.
秋になりました...基本に返りましょう!
もうすっかり秋めいてきましたね。世界の多くの地域ではこの時期に新学年がスタートします。ENGLISH NOW!に通う子ども達は週に1回レッスンを受けていますが、より多くのことを吸収するため、ご家族はどんなサポートができるでしょうか?ちょうど良いのでここで確認しておきましょう。
それでは《基礎》から始めます。
【欠席をしない】当たり前のように思われるかもしれませんが、欠席をしてしまう生徒は意外と多いものです。そしてその出席率は学習内容の保持率やモチベーションに大きく影響します。子ども達が毎週時間通りに教室に到着できるよう力を尽くしてもらいたいと思います。
【できれば少し早めに子ども達をスクールに連れてくる】Pre-Kidsクラスを除き、私達はレッスン開始の10分程前から子ども達に入室してもらえるよう努めています。この時間で宿題の確認を行い、それぞれの生徒が必要とする分野を集中的に指導しています。
【レッスン後に送られてくるメールに目を通す】レッスン内容に関するメールでその日の学習内容と宿題を確認して下さい。これは子ども達がどんなことを学んでいるのかをより深く把握することにも繋がります。
【宿題をやっているか確認する】慌てて書いていないか、レッスン前ギリギリになって宿題を終わらせていないか目を向けるようにして下さい。もし量が多かったり、難しい内容であれば、2日以上に分けて取り組みましょう。ややこしい部分についてはテキストも合わせて確認して下さい。
【宿題をやり終えたら、ご家族の方に向けて大きな声で内容を音読する】音読をすることで読み書きだけでなくスピーキングの練習もできるようになります。これは非常に大切なことです。あらゆる言語は口語コミュニケーションのために生まれ、存続のためには話され続けなければいけません。もし保護者の皆さん自身がある程度の英語力をお持ちなら、必要に応じて子ども達のスピーキングをサポートしてあげて下さい。ご家族の側が教材の内容を教えてもらい、ミスをしたら子どもに正してもらうというのも面白く、教育面で良い効果があるかもしれませんね。
【ビデオでフォニックスの発音を練習する】正確な英語の発音というのは非常に難しいので、力が及ばなくでも落ち込む必要はありません。そんな時にはYoutubeで “Jolly Phonics Letter Sounds (American English)”を検索しましょう。これを見ながら、子ども達にはフォニックスの発音を練習させて下さい。もしご家族の方が一緒に取り組めたらさらに良いですね!それぞれの音を作り出すためにどんな風に口を動かせば良いか確認できるので、映像は重要です。
【書くことをサポートする】たとえ英語を話すことに自信がない保護者の方でも、文字の書き方については子どもを大いに助けてあげられるはずです。特に文字を書き始めたばかりの小さなお子さんのご家族の方は、きちんと文字を書けているか確認や手助けをしてあげて下さい。
【『今月の歌』を歌う】もし子ども達がスクールで歌っている『今月の歌』が好きなようであれば、その動画をYoutubeで検索しましょう。歌詞はENGLISH NOW!のホームページでも確認できますよ。ご自宅で、車で、どんな場所であっても、子どもと《一緒に》歌うことを楽しみましょう!
【一緒に英語を読む】テキストだけでなく、もっと楽しめるような子ども向けの英語の本を一緒に読みましょう。本は子どもの年齢やレベルに適したものを選んで下さいね。
【生活に英語を取り入れる】おそらくこれが一番難しく、そして一番大切なことだと思います。ポスター、本、雑誌、音楽、映画、テレビ、ビデオ、インターネット、会話、そして食事まで、あらゆる場面に英語を多分に含んだ環境を作り出すということですから。ただ面白いことに、最重視しなくてはいけないのは英語そのものではありません。さまざまな文化の多様性に富んだ環境というのは人の好奇心や興味を刺激します。そしてこれはモチベーションを上げるのにかなり役立つのです。
【海外旅行に行く】家族で英語圏の国に旅行に行きましょう。子ども達からすると、英語をより《リアル》に感じられるようになるはずです。ただ博物館やレストランに行って、買い物をして...というだけでなく、子ども達にとって楽しい旅行にして下さいね。
【『パフォーマンス』を期待、強制しない】ほとんどの子どもにとって英語は英語の授業で使うもので、普段の日常生活は日本語で過ごしているものと思います。いつも日本語を使う場所で急に英語を披露するよう言われても、子ども達は違和感やストレスを感じかねません。そんな状況を避けたいのであれば、ご自宅でも英語を含む環境を作って下さい。これにより子ども達は英語も家庭生活の一つだと感じ、お家でももっと気軽に英語を使うようになるでしょう。
So let’s jump right into the “basics:”
• Don’t miss classes.
Yes, this would seem to be obvious, but many kids do miss classes and it really does make a difference in retention and motivation. Try your utmost to get your child to class on time every week.
• Bring your child to class early, if possible.
We generally try to let the kids into the classroom about 10 minutes before starting time (except for the PreKids classes), so that we can check homework and give more personalized attention to the kids that need it most.
• Read the email report sent to the parents after each class.
See what was studied and confirm the homework. This will help keep you more connected to your child’s English learning.
• Make sure your child does his homework.
See that they do not rush through it or do it at the last minute. If there’s a lot or it’s difficult, then it’s probably better to split it over two or more days. Refer to the textbook if there’s confusion.
• After the homework is complete, have them read it to you out loud in a big voice.
This turns reading and writing practice into speaking practice. This is essential. All languages started out as spoken communication, and must be spoken to be alive. If you feel your own English is up to it, help your child if they need it. It can also be fun—and educational—to ask them to teach the material to you, and then let them correct you when you make mistakes.
• Practice phonics pronunciation with video.
Accurate English pronunciation is very difficult, so don’t feel bad if it’s beyond you now. Find “Jolly Phonics Letter Sounds (American English)” on YouTube. Have your child practice the phoneme pronunciation with it. Better yet…do it together! Video is important because you can see the way the mouth moves to make each sound.
• Help with handwriting.
Even if you don’t feel confident in your spoken English, there’s a good chance that you could really help your child with their handwriting. Please do—especially with younger children who are just starting.
• Sing our “Song of the Month.”
If you notice your child seems to like our monthly song, find it for them on YouTube. The lyrics are on our website. Let them sing it at home…or in the car…or best of all…TOGETHER!
• Read together.
Read both their textbook and—more enjoyably—English children’s books together. Make sure the books suit their age and level.
• Live a lifestyle which includes English.
This may be the hardest—but the most important. It means creating an environment with lots of English in it: posters, books, magazines, music, movies, TV, video, Internet, conversation—even foreign food. Interestingly, the focus doesn’t need to be entirely on English. An environment rich in the diversity of the many cultures of the world will spark overall curiosity and interest. This can really help motivate your child.
• Travel abroad.
Travel as a family to an English-speaking country. This will make English more “real” for your child. Make sure the trip is fun for them—not just museums and restaurants and shopping.
• Don’t expect or force your child to “perform.”
It’s natural for most children to associate English with their English classes—and to associate normal home life with Japanese. To them, it seems strange and can be stressful to be put on the spot to demonstrate their English in a normally Japanese environment. The way around this is to create that English-inclusive environment at home. That way, the child feels that English is just another part of home life—and is more likely to use English at home.
秋になりました...基本に返りましょう!
もうすっかり秋めいてきましたね。世界の多くの地域ではこの時期に新学年がスタートします。ENGLISH NOW!に通う子ども達は週に1回レッスンを受けていますが、より多くのことを吸収するため、ご家族はどんなサポートができるでしょうか?ちょうど良いのでここで確認しておきましょう。
それでは《基礎》から始めます。
【欠席をしない】当たり前のように思われるかもしれませんが、欠席をしてしまう生徒は意外と多いものです。そしてその出席率は学習内容の保持率やモチベーションに大きく影響します。子ども達が毎週時間通りに教室に到着できるよう力を尽くしてもらいたいと思います。
【できれば少し早めに子ども達をスクールに連れてくる】Pre-Kidsクラスを除き、私達はレッスン開始の10分程前から子ども達に入室してもらえるよう努めています。この時間で宿題の確認を行い、それぞれの生徒が必要とする分野を集中的に指導しています。
【レッスン後に送られてくるメールに目を通す】レッスン内容に関するメールでその日の学習内容と宿題を確認して下さい。これは子ども達がどんなことを学んでいるのかをより深く把握することにも繋がります。
【宿題をやっているか確認する】慌てて書いていないか、レッスン前ギリギリになって宿題を終わらせていないか目を向けるようにして下さい。もし量が多かったり、難しい内容であれば、2日以上に分けて取り組みましょう。ややこしい部分についてはテキストも合わせて確認して下さい。
【宿題をやり終えたら、ご家族の方に向けて大きな声で内容を音読する】音読をすることで読み書きだけでなくスピーキングの練習もできるようになります。これは非常に大切なことです。あらゆる言語は口語コミュニケーションのために生まれ、存続のためには話され続けなければいけません。もし保護者の皆さん自身がある程度の英語力をお持ちなら、必要に応じて子ども達のスピーキングをサポートしてあげて下さい。ご家族の側が教材の内容を教えてもらい、ミスをしたら子どもに正してもらうというのも面白く、教育面で良い効果があるかもしれませんね。
【ビデオでフォニックスの発音を練習する】正確な英語の発音というのは非常に難しいので、力が及ばなくでも落ち込む必要はありません。そんな時にはYoutubeで “Jolly Phonics Letter Sounds (American English)”を検索しましょう。これを見ながら、子ども達にはフォニックスの発音を練習させて下さい。もしご家族の方が一緒に取り組めたらさらに良いですね!それぞれの音を作り出すためにどんな風に口を動かせば良いか確認できるので、映像は重要です。
【書くことをサポートする】たとえ英語を話すことに自信がない保護者の方でも、文字の書き方については子どもを大いに助けてあげられるはずです。特に文字を書き始めたばかりの小さなお子さんのご家族の方は、きちんと文字を書けているか確認や手助けをしてあげて下さい。
【『今月の歌』を歌う】もし子ども達がスクールで歌っている『今月の歌』が好きなようであれば、その動画をYoutubeで検索しましょう。歌詞はENGLISH NOW!のホームページでも確認できますよ。ご自宅で、車で、どんな場所であっても、子どもと《一緒に》歌うことを楽しみましょう!
【一緒に英語を読む】テキストだけでなく、もっと楽しめるような子ども向けの英語の本を一緒に読みましょう。本は子どもの年齢やレベルに適したものを選んで下さいね。
【生活に英語を取り入れる】おそらくこれが一番難しく、そして一番大切なことだと思います。ポスター、本、雑誌、音楽、映画、テレビ、ビデオ、インターネット、会話、そして食事まで、あらゆる場面に英語を多分に含んだ環境を作り出すということですから。ただ面白いことに、最重視しなくてはいけないのは英語そのものではありません。さまざまな文化の多様性に富んだ環境というのは人の好奇心や興味を刺激します。そしてこれはモチベーションを上げるのにかなり役立つのです。
【海外旅行に行く】家族で英語圏の国に旅行に行きましょう。子ども達からすると、英語をより《リアル》に感じられるようになるはずです。ただ博物館やレストランに行って、買い物をして...というだけでなく、子ども達にとって楽しい旅行にして下さいね。
【『パフォーマンス』を期待、強制しない】ほとんどの子どもにとって英語は英語の授業で使うもので、普段の日常生活は日本語で過ごしているものと思います。いつも日本語を使う場所で急に英語を披露するよう言われても、子ども達は違和感やストレスを感じかねません。そんな状況を避けたいのであれば、ご自宅でも英語を含む環境を作って下さい。これにより子ども達は英語も家庭生活の一つだと感じ、お家でももっと気軽に英語を使うようになるでしょう。