English and learning to enjoy learning!
01/01/21 Filed in: teaching kids
We want our kids to learn English.
We want our kids to enjoy learning English.
Learning one’s own language happens naturally.
Learning a foreign language requires much effort.
We have a dilemma here. How can kids enjoy learning English if it requires real effort?
Babies in their own culture learn their native language to survive. Learning a foreign language not necessary for daily life requires some other strong motivation. For adults, this motivation must usually be conscious and requires disciplined study to really make progress. For most kids, this motivation must usually be subtle — perhaps even stealthily induced — to make learning a very positive experience.
At English Now!, we aim to balance what’s wanted and what’s needed.
With our PreKids classes, we provide lots of cheerful fun and excitement as we introduce the sounds of English to kids who are likely to be really hearing them for the first time. We teach phonics without overtly teaching phonics. The first year, the kids playfully get used to hearing and making the sounds of phonics, so that next year they can more directly “study” phonics. They want to have fun; they need to become familiar with the sounds of English and what the letters look like. Their motivation is having fun.
The next year in Level 1, the kids are a little bit more mature. They can sit at a table and hold a pencil a little better. Some are studious, but most aren’t accustomed to seriously studying much of anything yet. As always we aim at a good balance between want and need. We provide fun and excitement, and gradually introduce some of the focused study necessary to get a grip on English. Speaking, listening, writing and reading all become skills we specifically focus on as the kids get use to new ways of learning. Their main motivation is still having fun, but positive reinforcement for work well done becomes increasingly important.
From Level 2, the kids have entered primary school and are learning every day at school to “study.” We introduce textbooks and more academic structure to our classes, but aim at keeping learning exciting and enjoyable. Without these, motivation drops and English becomes just another tedious “naraigoto” filling up their schedule. We must continue to satisfy both the wants and the needs of the children.
From here out, through all the progressing levels, we strive to keep our classes stimulating and fun. This greatly increases engagement and motivation to learn English — even for those kids who may otherwise have little interest in English. We aim to spark the fire and keep it lit. And as the grammar, vocabulary, pronunciation and intonation we teach become more advanced, and require real effort to learn, the kids can keep up their motivation to stick with it and master the skills.
As the proverb goes, "All work and no play makes Jack a dull boy.” But at English Now!, these not separate. Work and play come together in the same classroom to motivate real learning.
英語と、楽しく学ぶための学習
「子どもたちに英語を学んでほしい」「子どもたちに英語を楽しく学んでほしい」「母国語は自然に身につく」「外国語の習得にはかなりの努力が必要になる」
ここにジレンマがあります。大きな努力が必要となる英語学習を、子どもたちはどうしたら楽しむことができるでしょう?
赤ちゃんは生きるために母国語を身につけます。日常生活に必要ない言葉を学ぶには、「生きるため」以外の強い動機付けが必要です。大人であれば、大抵は着実な上達を遂げるために自覚を持ってしっかりと学習に取り組みます。子どもたちが学習をとても楽しい経験だと思えるようになるためには、動機付けはさりげなく、ひそかに誘導されるくらいでなければいけません。
ENGLISH NOW! では子どもたちに必要なことと、彼らが望んでいることのバランスを重視しています。
まず Pre-Kids クラスでは、英語の音を紹介しながら、たくさんの元気と楽しさ、ワクワクを提供します。対象となるのは聞いた音を一度でものにできてしまうほどの柔軟な耳を持った4~5歳の子どもたちです。自然な流れの中でフォニックスも指導していますよ。まず1年目に遊びを交えながら英語の音を聞いたり、発音することに慣れておくことで、翌年からはよりスムーズにフォニックスを「学習」できるようになります。子どもたちが望んでいるのは楽しさで、必要なのは英語の音に慣れ親しみ、英語の文字がどんな形をしているのか知ることです。ここでの動機付けは「楽しいこと」ですね。
Pre-Kids の上の Level 1 では、対象となる子どもたちは年長~小学1年生ともう少し大きくなります。席に着き、鉛筆もそれまでより上手に持てるようになってきます。もちろん勉強熱心な子もいるでしょうが、ほとんどは何かを真剣に学ぶことにまだ慣れていません。ここでも私たちが目指すのは子どもたちが「望むもの」と「必要とすること」のちょうど良いバランスです。引き続き楽しさやワクワクを提供しながら、英語を理解するために必要な集中的な学習を少しずつ取り入れていきます。新しい学習スタイルが馴染むにつれ、スピーキング、リスニング、ライティング、リーディングの全てが特に重点的に取り組む技能になっていきます。主な動機付けはここでも「楽しいこと」ですが、良くできたことに対する前向きな強化は次第に大切になっていきます。
Level 2 以上になると、毎日学校に行って「お勉強」している子どもがほとんどです。私たちはクラスでより学問的な構成やテキストを導入しますが、レッスンを楽しく刺激的なものにすることも同時に目指しています。そうでなければやる気が下がり、英語がスケジュールを満たすためのつまらない「習い事」の一つになってしまうからです。ここでも子どもたちが「望んでいること」と「必要としていること」の両方を満たさなくてはいけません。
それから全てのレベルを通して、私たちはレッスンが楽しく刺激的なものであり続けるよう努めています。それにより子どもたちの集中力や英語を学習しようという意欲が格段に上がるからです。しかも、英語にあまり興味がない子どもたちも含めて。私たちは火を付け、明かりを灯し続けたいと考えています。指導する文法や語彙、発音、イントネーションのレベルが上がり、努力が必要になればなるほど、子どもたちはレッスンについていこう、英語を習得しようとモチベーションを維持できるようになります。
"All work and no play makes Jack a dull boy. (勉強ばかりで遊ばないと子供は馬鹿になる)"ということわざがあります。しかし、ENGLISH NOW!では遊びと勉強は別々のものではありません。本当の学びを促すため、教室の中では勉強と遊びを一緒に取り入れています。
We want our kids to enjoy learning English.
Learning one’s own language happens naturally.
Learning a foreign language requires much effort.
We have a dilemma here. How can kids enjoy learning English if it requires real effort?
Babies in their own culture learn their native language to survive. Learning a foreign language not necessary for daily life requires some other strong motivation. For adults, this motivation must usually be conscious and requires disciplined study to really make progress. For most kids, this motivation must usually be subtle — perhaps even stealthily induced — to make learning a very positive experience.
At English Now!, we aim to balance what’s wanted and what’s needed.
With our PreKids classes, we provide lots of cheerful fun and excitement as we introduce the sounds of English to kids who are likely to be really hearing them for the first time. We teach phonics without overtly teaching phonics. The first year, the kids playfully get used to hearing and making the sounds of phonics, so that next year they can more directly “study” phonics. They want to have fun; they need to become familiar with the sounds of English and what the letters look like. Their motivation is having fun.
The next year in Level 1, the kids are a little bit more mature. They can sit at a table and hold a pencil a little better. Some are studious, but most aren’t accustomed to seriously studying much of anything yet. As always we aim at a good balance between want and need. We provide fun and excitement, and gradually introduce some of the focused study necessary to get a grip on English. Speaking, listening, writing and reading all become skills we specifically focus on as the kids get use to new ways of learning. Their main motivation is still having fun, but positive reinforcement for work well done becomes increasingly important.
From Level 2, the kids have entered primary school and are learning every day at school to “study.” We introduce textbooks and more academic structure to our classes, but aim at keeping learning exciting and enjoyable. Without these, motivation drops and English becomes just another tedious “naraigoto” filling up their schedule. We must continue to satisfy both the wants and the needs of the children.
From here out, through all the progressing levels, we strive to keep our classes stimulating and fun. This greatly increases engagement and motivation to learn English — even for those kids who may otherwise have little interest in English. We aim to spark the fire and keep it lit. And as the grammar, vocabulary, pronunciation and intonation we teach become more advanced, and require real effort to learn, the kids can keep up their motivation to stick with it and master the skills.
As the proverb goes, "All work and no play makes Jack a dull boy.” But at English Now!, these not separate. Work and play come together in the same classroom to motivate real learning.
英語と、楽しく学ぶための学習
「子どもたちに英語を学んでほしい」「子どもたちに英語を楽しく学んでほしい」「母国語は自然に身につく」「外国語の習得にはかなりの努力が必要になる」
ここにジレンマがあります。大きな努力が必要となる英語学習を、子どもたちはどうしたら楽しむことができるでしょう?
赤ちゃんは生きるために母国語を身につけます。日常生活に必要ない言葉を学ぶには、「生きるため」以外の強い動機付けが必要です。大人であれば、大抵は着実な上達を遂げるために自覚を持ってしっかりと学習に取り組みます。子どもたちが学習をとても楽しい経験だと思えるようになるためには、動機付けはさりげなく、ひそかに誘導されるくらいでなければいけません。
ENGLISH NOW! では子どもたちに必要なことと、彼らが望んでいることのバランスを重視しています。
まず Pre-Kids クラスでは、英語の音を紹介しながら、たくさんの元気と楽しさ、ワクワクを提供します。対象となるのは聞いた音を一度でものにできてしまうほどの柔軟な耳を持った4~5歳の子どもたちです。自然な流れの中でフォニックスも指導していますよ。まず1年目に遊びを交えながら英語の音を聞いたり、発音することに慣れておくことで、翌年からはよりスムーズにフォニックスを「学習」できるようになります。子どもたちが望んでいるのは楽しさで、必要なのは英語の音に慣れ親しみ、英語の文字がどんな形をしているのか知ることです。ここでの動機付けは「楽しいこと」ですね。
Pre-Kids の上の Level 1 では、対象となる子どもたちは年長~小学1年生ともう少し大きくなります。席に着き、鉛筆もそれまでより上手に持てるようになってきます。もちろん勉強熱心な子もいるでしょうが、ほとんどは何かを真剣に学ぶことにまだ慣れていません。ここでも私たちが目指すのは子どもたちが「望むもの」と「必要とすること」のちょうど良いバランスです。引き続き楽しさやワクワクを提供しながら、英語を理解するために必要な集中的な学習を少しずつ取り入れていきます。新しい学習スタイルが馴染むにつれ、スピーキング、リスニング、ライティング、リーディングの全てが特に重点的に取り組む技能になっていきます。主な動機付けはここでも「楽しいこと」ですが、良くできたことに対する前向きな強化は次第に大切になっていきます。
Level 2 以上になると、毎日学校に行って「お勉強」している子どもがほとんどです。私たちはクラスでより学問的な構成やテキストを導入しますが、レッスンを楽しく刺激的なものにすることも同時に目指しています。そうでなければやる気が下がり、英語がスケジュールを満たすためのつまらない「習い事」の一つになってしまうからです。ここでも子どもたちが「望んでいること」と「必要としていること」の両方を満たさなくてはいけません。
それから全てのレベルを通して、私たちはレッスンが楽しく刺激的なものであり続けるよう努めています。それにより子どもたちの集中力や英語を学習しようという意欲が格段に上がるからです。しかも、英語にあまり興味がない子どもたちも含めて。私たちは火を付け、明かりを灯し続けたいと考えています。指導する文法や語彙、発音、イントネーションのレベルが上がり、努力が必要になればなるほど、子どもたちはレッスンについていこう、英語を習得しようとモチベーションを維持できるようになります。
"All work and no play makes Jack a dull boy. (勉強ばかりで遊ばないと子供は馬鹿になる)"ということわざがあります。しかし、ENGLISH NOW!では遊びと勉強は別々のものではありません。本当の学びを促すため、教室の中では勉強と遊びを一緒に取り入れています。